رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س):

همه کارشناسان بر آسیب های موجود در حوزه خانواده اذعان دارند

9d146120-a4b1-4751-a938-fb4630d0f49b

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) با بیان این که همه کارشناسان بر آسیب های موجود در حوزه خانواده اذعان دارند گفت: نزاع موجود، مصداقی است و روی مفهوم، ماده و محتوا و صورت کار اختلافی نیست.

در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مرکز قانونی اجرایی در حوزه خانواده و به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نشست نخبگانی «حکمرانی دینی در پهنه خانواده» با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته علمی، صاحب‌نظران و مسئولان نهادهای دانشی و اجرایی در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

در ضرورت تشکیل یک نهاد متولی در حوزه خانواده بین صاحب‌نظران اختلاف نیست حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم‌زاده، عضو هیئت‌علمی دانشگاه معارف اسلامی و رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س):

در مصائب و مشکلات موجود در حوزه #خانواده بین صاحبان #اندیشه و كارشناسان امر، اتفاق‌نظر وجود دارد یا دست‌كم اختلاف قابل‌توجه و مؤثری وجود ندارد. ازاین‌رو، فرض آن است كه مباحث نظری، علمی و محتوایی به میزان لازم صورت گرفته است.

اختلاف بین صاحب‌نظران تنها سر یك مسئله‌ است كه این نهاد واحد، متمركز و كارآمد در چه قالبی باید شكل گیرد؟ بنیاد، سازمان، وزارت، ستاد یا غیره؟ به‌بیان‌دیگر، این نهاد بالادستی باید برون‌قوه‌ای و فراقوه‌ای باشد یا درون‌قوه‌ای؟ بر این اساس، باید گفت نزاع بر میان كارشناسان، نزاع مصداقی است و روی مفهوم، ماده و محتوا و صورت کار اختلاف نیست.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر