کرسی ترویجی «بررسی و نقد شهودگرایی اخلاقی مور با تأکید بر رابطه باید و هست» با ارائه حجت‌الاسلام آقای دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده (رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی)

کرسی نظریه پردازی

به همت دانشگاه معارف اسلامی و با همکاری پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و انجمن معرفت‌شناسی حوزه‌های علمیه، کرسی ترویجی «بررسی و نقد شهودگرایی اخلاقی مور با تأکید بر رابطه باید و هست» با ارائه حجت‌الاسلام آقای دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده (رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی ) و با حضور حجت‌الاسلام آقای دکتر سید اکبر حسینی قلعه‌بهمن (دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) به عنوان ناقد و حجت‌الاسلام آقای دکتر حسن محیطی اردکان (استادیار دانشگاه معارف اسلامی) به عنوان دبیر علمی کرسی، در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

 به همت دانشگاه معارف اسلامی و با همکاری پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و انجمن معرفت‌شناسی حوزه‌های علمیه، کرسی ترویجی «بررسی و نقد شهودگرایی اخلاقی مور با تأکید بر رابطه باید و هست» با ارائه حجت‌الاسلام آقای دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده (رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی ) و با حضور حجت‌الاسلام آقای دکتر سید اکبر حسینی قلعه‌بهمن (دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) به عنوان ناقد و حجت‌الاسلام آقای دکتر حسن محیطی اردکان (استادیار دانشگاه معارف اسلامی) به عنوان دبیر علمی کرسی، در روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید. در ابتدای این جلسه، دبیرعلمی کرسی مطالب مقدماتی را ایراد نمودند. سپس حجت‌الاسلام دکتر ابوالقاسم‌زاده به عنوان ارائه‌دهنده به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. ایشان در ابتدا شهودگرایی مور و رابطه باید و هست از منظر ایشان را تشریح کرده و در ادامه نکاتی انتقادی را ناظر به دیدگاه مور مطرح کردند و در پایان بر تبیین دقیق شهودگرایی و بداهت‌گرایی در اخلاق تأکید نمودند. در ادامه حجت‌الاسلام دکتر قلعه‌بهمن ضمن تشکر از ارائه بحث دقیق، به تشریح جغرافیای بحث و لزوم تفکیک مقام تصور از تصدیق پرداختند و به نکاتی انتقادی اشاره داشتند. از نظر ایشان نقد شهودگرایی مور از طریق ذکر تقریرهای مختلف برهان پرسش گشوده و بررسی آنها امکان‌پذیر است. در ادامه حجت‌الاسلام دکتر ابوالقاسم‌زاده ضمن تشکر از ناقد محترم نکاتی را به عنوان نتیجه‌گیری مباحث مطرح کردند و به پرسش حضار پاسخ گفتند. در پایان دبیر علمی این جلسه ضمن تشکر از اساتید ارائه‌دهنده و ناقد و نیز حضار در جلسه و مسئولین برگزاری کرسی، به جمع‌بندی مباحث پرداخته و بر لزوم تشکیل جلسات آتی با محوریت بررسی شهودگرایی در اندیشه عالمان اسلامی تأکید کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر